Lectoratele cu părinții în școală

Deja probabil te-ai săturat:

  • să fii adus la școală cu forța în ideea că e o activitate “obligatorie”, iar dacă nu vii tu sau copilul vei pierde favoruri
  • să vii la lectorat și să adormi sau să mori de plictiseală
  • să asculți lucruri neinteresante și să nu înveți nimic, dar să zâmbești ca și când totul este perfect.

Dacă ești decident tu poți face o schimbare!

Știi care e singurul lucru care împiedică, exact în acest moment, în mod tăcut, cel mai mult performanța copiilor la școală? Ce ai gândi, dacă ți-aș spune că aproximativ 41% din performanța pe care copiii ar putea-o avea la școală, se pierde și dispare neobservată ca și când nu ar fi existat niciodată? Ia în calcul studiile. Se estimează că aproximativ 41% din performanța școlară se datorează implicării parentale. Lipsa implicării parentale în viața școlară a copilului și în activitățile de acasă, este cauza principală a eșecului școlar.

Ce înseamnă de fapt asta? Înseamnă că indiferent cât de mult efort școlar depui, dacă copilul este lipsit de un suport social consistent, nu doar că performanța școlară a copilului nu crește dar, copilul va rămâne slab pregătit pentru viața și câmpul muncii.

Din nefericire, se pare că o mare parte a decidenților sunt cel mai adesea preocupați, de cum să crească nivelul de cunoștințe ale copiilor și mai puțin sau deloc interesați să asigure un parteneriat școală-familie, care ar favoriza, cu siguranță, mai mult performanța copilului. Depui mult efort școlar: lecții bune, ore suplimentare, profesori pregătiți, ore de dirigintie, care sunt și așa insuficiente. Dar totuși performanța nu crește exponențial. Și aceasta pentru că se caută soluții acolo unde ele nu există.

Deci, dacă scopul tău este să dezvolți potențialul deplin al copilului și să obții performanța școlară maximă, nu mai poți continua ca de obicei. Trebuie să faci ceea ce îți garantează succesul deplin. Ai nevoie de un plan care să-și construiască o rețea de susținători ai copilului, care să se implice activ în viața școlară și să contribuie eficient la echiparea holistică a copilului. Din nefericire, în mod tradițional, cele mai multe instituții școlare nu au operat așa și probabil au pierdut aproximativ 40% din performanța copilului, fără să observe.

Probabil strategia unor decidenți școlari este cam așa. Încearcă din nou și din nou să crească performanța școlară a copiilor, parcurgând nenumărate rute. Ceartă copii, scad notele la purtare, dau teste fulger, cheamă părinții la director, invită părinții să-și mute copiii la altă școală. Însă, în final, părinții ridică din umeri total neputincioși. Și ce să fac? Merg acasă îi ceartă pe copii și nu se schimbă nimic niciodată. Strategiile se dovedesc a fi complet ineficiente. Și apoi se instalează dezamăgirea. Singurul succes este o incertitudine și mai profundă și mai multe dureri de cap.

De obicei, cel mai frecvent lucrurile se desfășoară așa. Odată ce elevul ajunge la școală, el este considerat ținta tuturor eforturilor școlii. I se predă, este ascultat și are teste. Însă uităm foarte rapid că performanța elevilor depinde de oamenii invizibili din spatele lui: părinți, profesori, și alte figuri parentale, care când își unesc eforturile coordonate ca și partener

Însă procesul educațional ar trebui să funcționeze asemenea unui ceas elvețian, precis și la timp. Școala să ia în considerare aportul tuturor decidenților educaționali, pentru a potența copilul. Din nefericire, unele școli nici măcar nu au încercat alte soluții și probabil nici nu știu că există alternative eficiente. Acesta este și motivul principal pentru care cele mai multe școli nu reușesc performanțe înalte. Fac câte puțin din toate și investesc în proiecte care nu cresc în mod real performanța copiilor și care nu rezolvă neimplicarea părinților în școală.

Ce ai spune dacă ai avea un as în mânecă, să te numeri printre școlile de top? Și ai reuși nu doar să produci performanță școlară mai multă, ci și să crești frecvența comportamentelor dezirabile la copii? Ar fi cu adevărat un pas uriaș pentru școala ta. Dacă vrei să te clasezi în rândul școlilor de top, care obțin performanță și care au impact în viața copiilor și a comunității, atunci e timpul cel mai potrivit să faci lucrurile altfel.

Noi avem soluția pentru problema din școala ta. Îți punem la dispoziție lectorate cu părinții chiar în școala ta. Lectoratele noastre sunt mijloace incredibil de eficiente de a crește performanța școlară a copiilor. Atunci când organizezi un lectorat, e ca și cum ai lansa o invitație “Hai să cooperăm și să ajutăm împreună copilul!”, iar toți decidenții educaționali și-ar mobiliza forțele și cunoștințele, într-un efort sincron, pentru a crește performanța școlară a copiilor. Sună bine, nu? Prin lectorate, toți partenerii actului educațional învață și găsesc soluții la probleme mari, își coordonează acțiunile, pentru a ajuta împreună aceeași persoană: copilul.

În ce constau, de fapt, lectoratele și cum aduc ele un plus în școala ta? Lectoratele noastre cresc gradul de conștientizare privind oportunitățile și obstacolele în calea performanței elevului. Îți imaginezi că ai vrea să schimbi ceva, dar nu știi de unde să începi. Vrei să te implici sincer, dar nu știi ce să faci. Dorești să ai un copil mai cooperant, care să asculte regulile și să fie implicat în actul educativ, dar chiar nu știi ce strategii să folosești. Sunt situații familiare, nu? Lectoratele noastre îți arată exact de ce unele metode sunt ineficiente.

Îți arată care strategii sunt highly effective și de ce și cum trebuie implementate. Odată ce ai conștientizat realitatea, va fi așa de simplu să faci următorul pas singur. În plus, o altă situație este că deciziile școlare sunt laudabile și copiii ar avea doar de câștigat. Din păcate, rezultatele finale nu sunt altceva decât un mare dezastru.

Școala propune soluții, dar tutorii copiilor nu sunt deloc de acord cu ele. Școala ia măsuri bune, dar, din nefericire, părinții luptă împotriva școlii. Și așa apar conflictele interminabile, între școală și părinți. Și problemele sunt departe de a se fi terminat. Lectoratele încurajează soluții și o viziune comună asupra obstacolelor care stopează performanța școlară.

Imaginează-ți că ai putea diminua imediat comportamentele indezirabile ale copiilor, pe care nu le-ai putut rezolva până acum. Pe deasupra, ai putea crește frecvența comportamentelor prosociale. Toate acestea sunt posibile doar când partenerii au o viziune comună asupra performanței școlare. Prin lectoratele noastre toți partenerii educaționali decid să comunice eficient și să acționeze sincron, spre avantajul copilului.

Ce poate fi mai eficient decât o acțiune coordonată, eficientă și foarte pozitivă în favoarea copilului? E ca și cum am sta cu toții la masă la un ceai: părinții și cadrele didactice, împreună cu noi, unde am învăța lucruri noi și pe baza cărora am găsi rezolvări simple, la probleme mari, care împiedică performanța școlară a copilului. Și nu doar atât, lectoratele cresc abilitățile de cooperare și sincronizarea, în vederea susținerii performanțelor copilului. Sute de studii arată clar… Dovezile sunt dincolo de orice dispută.

Care sunt beneficiile pentru școala dvs.?

  1. Oferă credibilitate școlii. Importanța educației parentale este astăzi o prioritate pentru școală, iar organizarea unui lectorat vă poziționează în clasamentul școlilor din România care îmbină la nivel factual viziunea și menirea școlii.
  2. Vă întărește rolul dvs., ca manager al instituției, de a coordona activitatea didactică în vederea consolidării parteneriatului școală-familie și a soluționării cu succes a problemelor de comportament din instituția dvs..
  3. Este un plus pentru cadrele didactice care se confruntă cu probleme de comportament în activitatea didactică, vă oferim soluții practice la probleme concrete.
  4. Abordăm probleme de actualitate pentru școala dvs.. Tema abordată va fi aleasă pe baza nevoilor concrete din unitatea dvs..
  5. Reduce ponderea comportamentelor nedorite din unitatea dvs.. Urmărim atât caracterul preventiv, cât și schimbarea comportamentelor nedorite. 
  6. O activitate care propulsează instituția dvs. în topul școlilor cu impact asupra educației copiilor. Garantăm tehnici validate, funcționale și eficiente.
  7. Vă punem la dispoziție parteneriat, raport de activitate și diplome pentru părinți și profesori care să justifice activitatea desfășurată în unitatea dvs..

Care sunt beneficiile pentru părinți?

  1. Întărirea parteneriatului școală- familie. Părinții devin parteneri ai actului educativ, și nu doar simpli beneficiari. În acest mod, responsabilitatea comportamentului copiilor nu este doar a instituției dvs. 
  2. Conștientizarea și implicarea părinților în actul educației parentale. Implicarea familiei în actul educațional reduce semnificativ problemele de comportament ale copiilor, atât din mediul familial, cât și din cel școlar. 
  3. Soluții la problemele concrete cu care se confruntă părinții. Oferim exemple și abordăm situațiile concrete cu care se confruntă părinții în educația copiilor lor.
  4. Crește motivația copiilor în învățare datorită implicării părinților în educația copiilor și sprijinirea activității formale a copiilor.
  5. Scăderea comportamentelor nedorite prin construirea unui front comun educațional, părinte- școală. În acest mod, școala și familia au ca scop comun schimbarea comportamentelor indezirabile ale copilului.
  6. Creșterea frecvenței comportamentelor dorite. Implicarea părinților în actul educațional întărește relația părinte-copil și crește nivelul funcționalității tehnicilor parentale utilizate. 
  7. Implicarea părinților în acțiunile școlii. Părinții și cadrele didactice pot aborda manifestările comportamentale ale copilului din perspective diferite. 
  8. Lectoratele cu părinții au menirea de a schimba perspectiva părinților asupra strategiilor alese de școală. Părintele vede în școală un aliat în educația copilului său.